Over Mij

IMG_0057

 

 

 

 

 

Na de PABO ben ik begonnen als groepsleerkracht en vakleerkracht muziek en drama op een startende school. Al snel werd ik IB-er en merkte ik dat de begeleidersrol mij goed paste. Ik kon meer aandacht geven aan de individuele persoon, zowel kind als de leerkracht.

Ik volgde de opleiding SVIB (school video interactie begeleiding) waarin je heel planmatig werkt aan positief gestelde hulpvragen van leerkracht en leerling. Je gaat hierbij uit van de krachtbronnen van de leerkracht en kind en van de dingen die al goed gaan. Dit zet je dan in in lastigere situaties.

De overstap naar ambulant begeleider cluster 4 (ernstige gedrag- en psychiatrische stoornissen) was een logisch vervolg. Ik werk voornamelijk met leerkrachten die een kind in de klas hebben met autisme of ADHD. Ook werk ik vaak met de kinderen zelf, zowel individueel of in een groepje, waarin ik ToM-/Sovatrainingen en faalangstreductie-trainingen geef. Tijdens mijn opleiding NLP Practitioner en Master kreeg ik nog meer handvatten om mijn coachingsvaardigheden te ontwikkelen. Ik vond het best lastig om sommige verandertechnieken toe te passen op kinderen. In de NLsPel opleiding heb ik geleerd hoe je middels spelletjes, rollenspellen enz. ook met kinderen heel goed met NLP (=oplossingsgericht) kunt werken op een speelse manier. Ik merk dat veel kinderen heel goed kunnen visualiseren en vaak beelddenker zijn. Hier maak ik veel gebruik van, met name voor kinderen met “volle hoofden”

Ondanks dat ik de kinderen positief zag ontwikkelen, merkte ik ook dat het niet altijd genoeg was. Veel kinderen gebruiken medicatie, waardoor je je vaak afvraagt wat dit met het kind doet en wat voor gevolgen het heeft. Je onderdrukt het gedrag, terwijl ik juist naar de oorzaak wil. In de sensi-therapie vond ik het ontbrekende stukje.

Vandaaruit wilde ik me nog meer verdiepen in het energetische stuk. Dat bracht mij bij Touch of matrix en healing, waardoor ik het lichaam en geest nog meer in balans kan brengen.

 

 

 

“Ik had altijd moeite om keuzes te maken. Ik wik en ik weeg en uiteindelijk doe ik niets. Ik kwam geen stap verder".

“Ik heb altijd zo’n opgezette buik. Alsof er iets mis is met mijn darmen. Zou ik ergens allergisch voor zijn?"

“Ik was ontzettend bang om te falen en had geen idee waar dat vandaan kwam. Daarbij was ik ook heel perfectionistisch naar mezelf toe."

“Ik was zo bang voor onweer, dat ik niet durfde te gaan slapen."

“Mijn dochter is hoogsensitief. Daar heeft ze op school veel last van."

“Mijn zoon heeft altijd een heel vol hoofd. Daardoor kan hij dingen slecht onthouden."